Dem senaste dagarna!

Har varit lite dålig uppdatering här, vi skyller på att vi har haft mycket att göra på dagarna och varit för trötta på kvällarna, men här kommer en sammanfattning: 7/7: Hey Monterey! Vi började med att äta frukost på Ihop som dem andra dagarna här i SF! Efter frukost checkade vi ut från hotellet och packade in oss i vår hyrbil. Vi svängde sedan ut på highway 101 till Gillroy. I Gillroy fanns det ett outlet. Dit åkte vi och shopping blev det :D Speciellt i Ralph Lauren affären, Anton "raffe" Lange var väll som ett litet barn på julafton. Hela familjen hittade saker och alla var nöjda! Efter Gillroy fortsatte vi ner till Monterey. På vägen ner fick vi se mycket av the countryside. Hanna spanade självklart efter hästrancer men såg bara fårfarms! Det fanns även mycket lökfällt. Men inga hästar... I Monterey bodde vi jättefint, hotellet vi bor på heter Marriott! Mycket fräscht. På kvällen var vi nere i hamnen. I Hamnen fanns det vilda sjölejon och dem var roliga att titta på. Vi åt på en italensk/amerikansk resturang som heter Isabelle, riktigt gott tyckte vi alla. Sen gick vi och la oss! 8/7 Good day Monterey! Började med en god hotellfrukost, en stadig sådan för idag ska vi ut på Highway 1! Vi skulle hela vägen ner till Los Angeles. Det är 7 timmars effektiv bilkörning så vi (läs mamma och pappa, hade att göra idag) Highway 1 är en riktig naturupplevelse! Mäktigt höga berg och lummiga grönområden. Vårat första stopp var söder om Carmel där var bergen riktigt häftiga! Ännu längre söder ut ligger Big Sur här stannade vi med och knäppte lite kort. Resan fortsatte sedan till Pfieffer beach, en häftig klippig strand med höga vågor. Lite längre fram stannade vi bara till som hastigast för här såg vi örn. När vi hade lämnat Big sur blev vi kaffesugna, bilen behövde tankas också. Vi stannade vid en bensinstation i ett område som hette Gorda. Här fanns det en störtskön hippie som troligtvis hade testat både det ena och andra som ung. Denna hippie hade iallafall en kaffevagn, och när han gjorde vårat kaffe hade han en riktig show för oss!Sjöng och mumlade för sig själv. Han var ball! Efter kafferasten fortsatte vi på highway 1, nästa stopp blev Piedras Blancas. Detta är ett näste för en hel koloni av elefantsälar. Det låg massa lata lustiga djur som låg och latade sig överallt eller simmade i vattnet, asfränt att se! Andra roliga djur som fanns här var ekorrar, dem var ganska tama, Anton matade några ,ed blad. Ett stenkast här ifrån såg vi en präiriehund, som var helt vild, det cirkulerar fortarande en hel del öronar om man tittar upp mot himlen. Nu var vi hungriga igen, så vi stannade till utanför San Luis Obispo på ett motell som heter Madonna Inn. Helt sjukt ställe. Kims kommentar: Det är något skumt med det här stället, och tja vi andra höll nog med, för ingen av oss har någonsin sett något liknade. Pappa var rätt fascinerad över att herranas pissoar var ner i ett vattenfall tillexempel. Allt var rosa. Man fick lite kopplingar till Liseberg sen känndes det mer som Alice i Underlandet. Hela indredningen var väldigt krimskramisg, stället går inte att beskriva det måste upplevas!! Det var allt annat än snyggt, men helt klart en upplevelse och maten var god. Sedan körde vi raka vägen till LA! Här bor vi på ett hotell 3 kvarter från Venice beach. Vi avlsutade kvällen med ett lyckat resturangbesök! Internet här är så långsamt så bilder kommer en annan dag! Nu säger vi god natt här i LA!